تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی در یک دسته‌­بندی به دو بخش درونی (Indoor) و بیرونی (Outdoor) تقسیم می‌­شوند. تبلیغات محیطی درونی یا Indoor Advertising به بخشی از تبلیغات محیطی اشاره دارد که در فضاهای بسته مانند مراکز خرید، رستوران­‌ها و کافه­‌ها انجام می‌­شود و تبلیغات محیطی بیرونی یا Outdoor Advertising به تبلیغاتی گفته می‌­شود که در فضاهای باز و عمومی مانند بزرگراه­‌ها انجام می­‌شود. بیلبورد پرکاربردترین ترین نوع تبلیغات محیطی بیرونی است.

انواع تبلیغات محیطی

بیلبوردها

بیلبورد ها تابلوهای بزرگ تبلیغاتی هستند که نزدیک بزرگراه‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شوند و در دید سرنشینان اتومبیل‌ها و عابران پیاده قرار می‌گیرند. یکی از ابزارها و رسانه‌های کمپین‌های بازاریابی استفاده از المان‌های تبلیغات محیطی است که بیلبورد یکی از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود. بیلبوردها در میدان‌ها، اماکن تجاری، روی بالن‌ها، روی هواپیماها یا اتوبوس‌های شهری وجود دارند و در منظر دیدگان ظاهر می‌شوند.

لایت باکس

لایت باکس یکی از قطعات بسیار پرکاربرد و محبوب در صنعت تبلیغات و تابلو سازی می باشد که با توجه به انواع مختلف آن و همچنین مزایایی مانند قیمت بسیار مناسب آن، امروزه از طرفداران بسیار زیادی بهره می برد. از جمله مهمترین انواع تابلو لایت باکس می توان به تابلو لایت باکس فرم لس، تابلو لایت باکس آلومینیومی، تابلو لایت باکس برجسته و تابلو لایت باکس تلفیقی اشاره نمود.

تلویزیون شهری

تلویزیون یا نمایشگر شهری به بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی گفته می‌شود که با نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در میادین و خیابان‌های شلوغ و پر رفت آمد به جذب مخاطب برای کسب و کارهای مختلف کمک می‌کنند. این نوع نمایشگرهای غول پیکر به خوبی در بین شلوغی شهرها دیده شده و نقش بسیار مهمی در افزایش مشتری و برندسازی مشاغل مختلف دارند.

بدنه اتوبوس

تبلیغات اتوبوس به‌خاطر تحرکی که در شهر دارند، باعث جلب‌توجه بیشتری خواهند شد و مخاطبین از مشاهده اشکال و تصاویر متحرک در شهر لذت بیشتری خواهند برد. همچنین اتوبوس فضای بهتری را جهت ایجـاد خلاقیت در اختیار طراحــان قرار می‌دهند و این باعث می‌شود پیام تبلیغاتی در ذهن بینندگان ماندگار‌تر و تأثیرگذارتر باشد و نهایتاً به فروش بیشتری منجر شود.

نمونه های انجام شده